Naše testerky zajímá zdravá a hodnotná strava a se zdravější stravou chtějí právě začít. Inspiraci získávájí s novou Obilovinovou kuchařkou od Petra Klímy z nakladatelství Smart Press!

image
otestováno
Počet recenzí
4
jak jste hodnotily
5
4x
4
3
2
1
doporučuje
100 %
Testováno v období
od 3. 10. 2021
do 26. 10. 2021

Obilovinová kuchařka od nakladatelství Smart Press Obálka kuchařky

Zamilujte si novou tištěnou kuchařku, která má u každého receptu barevnou fotografii, používá lokální suroviny, napsal ji český autor a byla vytištěna v ČR!

Kuchařka obsahuje praktické, zdravé a lahodné recepty pro celou rodinu, z těchto obilovinovin:

Špalda, červená pšenice, kamut, pšenice ozimá, ječmen, žito, oves, jáhly, pohanka, kukuřice, rýže mnoha druhů, quinoa, amarat, čirok.

Kuchařka je z devadesáti procent veganská, v některých sladkých receptech či dresinku najdete med, který mám z velice dobrého osvědčeného zdroje a nedám na něj dopustit, myslím že med je stále lepší alternativa slazení než používání vysoce průmyslově zapracovaných sirupů. Jinak v receptech nenajdete žádné máslo, jediné vejce natož maso, takže i vegani budou schopni nasávat nekonečnou inspiraci. 

Recepty jsou založené na vybraných veganských receptech, které baví i zapřisáhlé masojedlíky. Obilovinová kuchařka je ideálním zdrojem poznatků a rad pro každého, kdo chce zpestřit a odlehčit jídelníček, kdo si třeba zrovna neví rady se zásobou „zrn“ a surovin zdravé výživy ve spíži, nebo pro toho, kdo hledá další zdroje kvalitních bílkovin. A také pro milovníky zeleniny, pro ty, kdo se potřebují zorientovat v (bez)lepkových surovinách a pro všechny, kteří hledají chutnou a zdravou inspiraci pro každý den.

V současné době ostatně velmi často narážíme na nejrůznější doporučení v podobě nízkosacharidových diet, velké diskuse i reálné obtíže s celiakií či nesnášenlivostí lepku, a obecně spíše s negativním hodnocením obilovin v běžném povědomí. Ale i v případě, že žádné zdravotní obtíže spojené s lepkem v rodině nebo téma optimální váhy neřešíte, může být složité vařit každý den s novou inspirací a s ohledem na výživovou hodnotu a samozřejmě i chuťosvědčených receptů prostě není nikdy dost! A ať už se stravujete konvenčně (bez omezení živočišných produktů), nebo naopak vegetariánsky či vegansky, možná se vám v každodenní kuchyni hodí další zdroje informací a inspirace o kvalitních zdrojích bílkovin, minerálů a enzymů, důležitých pro zdraví a energii.

Autorem receptů a fotografií je Petr Klíma, autor blogu greenwayfood.cz a dalších 2 úspěšných knih: Zeleninové a Luštěninové kuchařky.

Více informací o produktu najdete TADY.

Hodnocení
4
avatar
Jarka
Kniha je průvodcem po světě zdravého stravování. Já se snažím do stravování a přípravy receptů vtahovat nové prvky, nové ingredience, nevyhýbám se experimentování. Kniha je mi " k ruce" i využití neznámých receptů. Vítám tohoto knižního společníka ve světě gastronomie. Obiloviny jsou naší budoucností a průvodce v podobě Obilovinové kuchařky, je tou nejsnažší možností jak i v rodině zavést ten správný způsob stravování.
klad obrázky
klad recepty
klad postupy
klad nevidím žádné negativa
avatar
Petra
Obilovinová kuchařka mě nadchla. Je přehledná, rozdělená kapitolami podle jednotlivých druhů obilovin. Obsahuje barevné obrázky u každého receptu a hlavně všechny recepty jsou perfektně popsané a ještě je k němu často tip na zvláštnost či vylepšení. U některých druhů použitých obilovin jsem dříve nevěděla jak je použít, s čím je zkombinovat a teď mám díky této kuchařce opačné myšlenky, potřebuji zkusit všechno! Díky Obilovinové kuchařce se mi rozšířil sortiment používaných surovin, a navíc jsou to suroviny zdravé, řada receptů je z přirozeně bezlepkových surovin. Kuchařku všem doporučuji, bude v mé kuchyni hojně používaná.
klad Přehlednost kuchařky
klad Detailní popisy obilovin
klad Tipy navíc
příloha příloha
avatar
Jarmila
Konečně jsem nalezla kuchařku,kde najdu inspiraci k využití surovin jako amaranth, čirok atd., což byl dosud problém. Součástí knihy jsou i recepty a informace pro bezlepkovou kuchyni – řada zahrnutých surovin je záměrně přirozeně bezlepkových. V knize je i mnoho zajímavých informací a autorových gastronomických zkušenostech, tipů a užitečných postřehů o jednotlivých plodinách a surovinách či o mletí vlastních zdravých mouk v domácím mlýnku. Kniha obsahuje recepty na polévky, nejrůznější pomazánky, bohaté saláty, naklíčené posypky, originální tataráčky, rozmanité placičky a lahodné palačinky, plnohodnotné hlavní chody, noky, knedlíky, kaše, dezerty a sladká jídla. Obiloviny jsou jako hlavní složka jídla, ale i jako pestrá zdravá příloha nebo jako zahuštění omáček a krémů. Recepty jsou skvěle popsány a podle postupu uvaří i začátečník. Recepty obsahují i informace navíc a různé tipy. Sedí časová náročnost receptu.
klad Velké množství receptů a inspirace.
klad Tipy triky.
klad Originální kombinace.
klad Sedí časové rozvržení.
klad Přesný a jasný postup.
příloha příloha příloha
avatar
Sabina
Kuchařka je velmi pěkně zpracovaná. Osobně preferuji spíše kuchařky, které jsou doplněny o obrázky jídel, což tato kniha splňuje. Co se týče surovin, libí se mi, že použité ingredience jsou běžně k dostání a nejsou zde žádné nesmyslné suroviny. Z receptů bych nejvíce vypíchla Uzenou kroupovou polévku (která se mi momentálně vaří), neboť to je jídlo mého dětství (v masné podobě). Dlouho jsem hledala vegan verzi a jsem velmi ráda, že tato kniha ji nabízí. Mezi další recepty, které mě zaujaly patří: Rajčatová polévka s rýží a Pohankové halušky se špenátem. Velkou výhodou všech receptů jsou již zmíněné dostupné suroviny, dále oceňuji že všechny recepty jsou veganské a ze zdravých surovin. Kniha je vhodná pro všechny, kteří chtějí vařit zdravě, z kvalitních potravin a levně. Knihu jsem doporučila i mé kolegyni v práci, která se stravuje podobně jako já.
klad Dostupné suroviny
klad Fotografie
klad Vegan recepty
klad Překvapilo mě použití bujónu
příloha